RIP Berga döda allé

13Mar16

Jag vet inte om Östergötland är speciellt känt för sina alléer, men det finns många här….och många fina. Stora delar av landskapet är öppet och mängden gods och större gårdar är stort.

En av dessa alléer jag ofta passerar ligger strax väster om Linköping längs en liten genväg jag tar till ett av mina jobb. Den ena änden av allén har varit kantad med helt döda träd i många år och det har gett den en speciell känsla. Eftersom jag gärna fotograferar under den lövfria perioden av året, ser man inte så stor skillnad på de döda träden och de levande i den andra delen av allén.

Nu har  arboristerna jobbat med att säkra den gamla allén och de döda träden togs helt sonika bort. R.I.P

 



2 Responses to “RIP Berga döda allé”

  1. Trist du som lagt ut så fina bilder därifrån.


Kommentera

