Skrotbil VI

04Apr15

minor-2215

Där skymtar jag den…skrotbilen jag vetat om ett tag och idag tog vi oss lite tid för utforskning, Niklas och jag. Den står märkligt långt in i skogen och sista biten finns det inte ens en stig fram, undrar stilla varför de bemödat sig med att släpa ut den ända hit. Minor II står det på typskylten och det andra jag begriper mig på att läsa och förstå, är årsmodell 1949. Lite googlande ger lite mer information om Tjeckoslovakien och en flygplansfabrik som även började bygga bilar…kan den heta Jawa eller Aero?

Tyvärr så bråkade mitt kamerabatteri, så det blev inte så många bilder, och som straff har kamerabatteriet hamnat i batteriinsamlingen😉

En tjeckisk sajt om bilmärket, minory.cz



No Responses Yet to “Skrotbil VI”

  1. Kommentera

Kommentera

