Släktgården

28Sep14

gården-0774

Som om tiden stått stilla…

Under sensommaren gjorde jag en resa tillsammans med barnen till Finland. Det var 5 år sedan senast, så det var hög tid för ett besök. Vår släktgård står numera obebodd och ett visst yttre förfall anas, men där inne är det precis som det alltid varit. Nästan i alla fall, för detta var nog den första gången jag tillbringade ett helt dygn där helt ensam…ja, barnen var ju med förstås, men inga andra. Det var overkligt tyst…kan inte ens minnas att något tåg passerade, men det måste det ju gjort. Minns hur vi som barn vinkade till tågen och de alltid tutade tillbaka. Här på gården har jag tillbringat alla somrar från min första, dock allt glesare och kortare tid på senare tid.

gården-0794-2

Förmodligen släktens mest fotograferade trappa…Maja tar bilden…Juhannusruusu (Finlands vita ros) i förgrunden, överblommad sedan några månader…



3 Responses to “Släktgården”

  1. Kiitos näistä mummolakuvista❤

  2. 3 Eino Saikkonen

    Varför kan inte jag ta så fina bilder på våran släktgård. Du är bäst !


Kommentera

