Nyårsbastu

21Jun14

sauna-9415-2

Noterade att jag bara lagt ut denna bild som sepiatonad svartvit tidigare, så här kommer ‘originalet’ i färg. Nyåret 2011/2012…isen ligger tunn på Ämmern…nyårsbastu när den är som bäst? Jag brukar inte använda serietagning på kameran, men denna gång kände jag på mig att vi inte hade nån chans på omtagning…dessutom var det kallt att stå där naken på bryggan och fotografera i solnedgången. 1/5 sek verkar dessutom gett lite Holga-känsla i bilden.

Jag tävlade med bilden i Kamera&Bilds GrandPrix och bilden kom på bronsplats den månaden Bingo Rimér var domare och hans motivering gick inte av för hackor: ‘Tycker fotografen lyckats fånga och återge den exakta känslan av naken man, som tar ett kallt dopp efter en varm bastu. Vattnet, solen på väg ner, den faluröda husfärgen och den nakna huden är väldigt fint återgivna

 

GrandPrix-1775Ur Kamera&Bild 2012/07

 



No Responses Yet to “Nyårsbastu”

  1. Kommentera

Kommentera

