Ödegård I

22Jun12

Ydre tillhör södra Östergötlands glesbygd och det finns bara 7 kommuner i Sverige som har färre invånare än Ydre med sina c:a 3650 st. Under emigrationsåren flyttade 5000 invånare från Ydre till Amerika och det är dessa bygder som fått stå som bakgrund till Vilhelm Mobergs Utvandarserie.

 

 

 



4 Responses to “Ödegård I”

  1. Fin serie. Tycker egentligen att hela stämningen sammanfattas i den första bilden. Den är så bra att den står för sig själv, även om texten förstås gör den mer informativ. Fortsätt så!
    Trevlig midsommar!
    /Rikard

    • Jo…jag kände så jag också…den första bilden är den sista jag tog innan jag åkte därifrån…ratade en hel del bilder som jag tänkte ha med….vädret var för vackert så det funkade inte ur alla vinklar…motljuset funkade tyckte jag

  2. Sköna Bilder, Storgilla på dessa!
    Följer dig nu!
    Ha en skön Ue sommar /Buffan Walter (från Öp Fb)


Kommentera

