Vinslöv II

19Mar12

Vinslöv var resans andra mål efter Skånsk Naturfotofestival dagen innan. Lite hängig…andra dagen med feber. Men jag piggnade till så fort vi kom in i Vinslöv, det skulle helt klart kunna bli en givande promenad.

Gymnastikbyggnaden…smaka på det namnet…och 100 år gammalt är det, just i år!

Men…detta känns väl inte så ‘vinslöv’…eller…mina tankar far mer söderut till medelhavstrakterna…jo förresten, Flädergården strax utanför Vinslöv var ju det egentliga målet om man frågar nån annan i resesällskapet…



5 Responses to “Vinslöv II”

  1. 1 Katja

    Jodå, när citronerna mognat skulle jag alt bra gärna vilja sitta under trädet och njuta av dofterna.

    Gymnastikbyggnaden låter myndigt och andas disciplin. De två yttre tornen liknar en metallvisselpipa (känner helt plötsligt smaken av den i munnen, många år sedan jag såg en). Samtidigt ser jag en sträng Lilla-Myaktig dam framför mig som ropar ett, två, upp och ner…

    Men vilken snygg Gymnastikbyggnad🙂
    //Katja

    • Sköna reflektioner där…Katja🙂
      Bara namnet; Gymnastikbyggnaden…wow…måste googla och se om det finns såna på fler ställen

      • Det finns ‘Gymnastikbyggnaden’ på flera orter i Sverige…var säkert ett vedertaget begrepp när det begav sig…lite häftigare än ‘Gym’ tycker jag🙂

  2. Fastnade för den sista bilden. Både öde och obehagligt gåtfull. Riktigt bra!
    /Rikard


  1. 1 Flädergården 2012-03-18 | Nillapillas Pelargoner

Kommentera

