Åtvidaberg

28Aug11

Mitt inne i Åtvidaberg finns ett gammalt industrilandskap. Mycket är fortfarande i bruk om än lite rufft utvändigt. Här ligger även det gamla torget…som är oändligt mycket charmigare än det nya… och kvar finns även en länga med arbetarbostäder.  Åtvidaberg är ju något av den svenska industrins vagga och om jag inte minns fel, tillverkades Sveriges första bil här. Och så har vi ju gamla Facit…koppargruvor…kraftstationer…etc. Mycket av det som finns kvar är i hyfsat skick…här har man inte gett upp!

 

 



5 Responses to “Åtvidaberg”

  1. Jaså, du smyger i Åtvid också!🙂
    Välgjorda bilder.

  2. Jag gillar verkligen det du visar upp här i din blogg Erkki! Det förgångna och bortglömda…som vi oftast bara springer förbi utan att ta notis om och föreställa sig det som en gång varit… Kanske det blir en bok någon gång :)? Då har du en köpare😉 Må gott! /Erika

    • 🙂 …jag håller själv på att fundera på varför jag gillar och fotograferar detta….jag kommer säkert fram till det framöver när jag fått svepa över ämnet ett tag till


  1. 1 Tegel « Cogito, ergo sum

Kommentera

