Have You Given up

18Aug11

Var på besök i en mäktig före detta anläggning idag (Obs, detta är en teaser för kommande blogginlägg imorgon eller så). Texten som var sprayad på en av väggarna, förövrigt det enda jag såg sprayat, fick mig att fundera lite…är det vad det hela handlar om…att ge upp användandet och rustandet av dessa gamla magnifika byggnader och miljöer. Jag visste att just denna anläggning byggdes 1872, togs idrift i januari 1873 och lades sedan ner 1874. Känns som om de gav upp lite för snabbt, eller så var affärsidén väldigt smart när de kom på den, men inte lika smart 1874? Nu ger jag upp…men bara för idag. Mer bilder kommer imorgon… förhoppningsvis.



2 Responses to “Have You Given up”

  1. Jag anar att vi är på väg till ett ”sött” ställe… Kan det stämma?


Kommentera

